onsdag 31 augusti 2011

Ny bok


Fick förresten en bok i posten i dag. Crocheting on the edge av Nicky Epstein. Har fått blodad tand när det gäller virkning. Framför allt avslut på sjalar som jag producerat en del igenom åren. De kan ju piffas upp som jag skrivit om tidigare. Boken innehåller massor av inspiration och tillvägagångssätt. Nicky Epstein har även gjort  Knitting on the edge, Knitting over the edge och Knitting never felt better och säkert några till som jag inte har. Än. Det er någe visst med böcker av de olika slag.


Nu ska jag fortsätta med min väst. Den har blivit nästan klar på rekordtid. Nu fattas bara att virka ärmsluten i Pudel. Ett hemskt garn att virka i som dessutom fäller kopiöst. Har ull i ögonen och min svarta blus är fullkomligt luddig. Envis som jag är ska den färdigställas och så hoppas jag på det bästa. Jag får undvika svarta tröjor under helt enkelt. Funderar på om jag ska virka blommor och sy på eller brodera på den. I petrolblått. Eller nåt.

1 kommentar:

  1. Kul när man hittar böcker som ger något. Tycker oftast att det är en eller ett par mönster man vill göra och sen är det inge mer.....

    SvaraRadera