torsdag 25 augusti 2011

Ufo

Ibland drabbas jag av en kreativ raptus. Då flödar skaparlustan. Just idag dök jag ner i garnkistan för att leta fram alla rester av. Har en plan att göra en randig tröja i många olika färger och mönster i form av räta, aviga och mosstickning. Trumpetärm ska den ha och passformen ska vara vid och längden kort. Än så länge fattas det endel färger men idén växer så sakteligen fram. Men det finns ju så mycket skojigt i kistan det är bara det att dygnet har för få timmar. Just denna djupdykning resulterade i att jag hittade ett påbörjat (några varv) par socktofflor som nu plötsligt blev jätteintressanta. Har i skrivande stund gjort hälen.


Sedan har ju höstens Drops-kataloger släppts och där finns denna... Och i korgen hittade jag två nystan Delight som egentligen skulle bli ett virkad lapptäckw men som strandade för att virkning var tråkigt. 10 lappar blev det och nu har jag ju hittat tillbaka till virkningen igen - men - denna randiga skapelse ska det bli. Det fattas brar två nyanser grått Alpaka. Vilket är skitbra om de inte går åt för då finns ju lite mer garn att göra den planerade tröjan av... (Har inte lärt mig hur man länkar än.. eller hur man får en bra layout för den delen).


Bilden på mina nystan visar inte garnet rättvisa - de är mer åt det gröna hållet. 

Som tur är ska jag på Stickcafé i eftermiddag hos Mias Garn och Färgstudio i Västerhaninge. Och hon har Alpaka. Och mycket annat...

2 kommentarer:

  1. Det där mönstret på tofflor känner jag igen!
    Har köpt hem materialsatsen en gång för länge sedan, men av någon anledning inte ens startat upp projektet...
    Nu blev jag sugen på att leta upp mönster och garn!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg! Återkommer gärna!

    SvaraRadera