torsdag 1 september 2011

Honey cowl

Kvällens stickcafé gjorde mig med ett underbart nystan Hummingbird från Artesano i underbara höstfärger. En trevlig medstickerska satt och stickade på en Honey Cowl i samma garn, dock annan färg, och jag blev förstås förälskad. I stickprojektet...


Mönstret till Honey Cowl finns att ladda hem på Ravelry.



Vi hade besök av Thomast Kvist, som visade sina nya garner. Massor av fina garner i naturmaterial. Han har egna mönster och garnen är färgkodade på så sätt att man lätt kan hitta alternativa garn till det mönster man gillar. Mycket vackra garner och fina mönster. Sonen följde också med till damernas förtjusning och ha fingervirkade en snutt men tröttnade fort och började surfa på mobilen istället. Han brukar tycka det är kul med stickcafé men i kväll var det tråkigt tyvärr vilket var tråkigt för mor som gärna stannat kvar tills hon skulle bli utsparkat.

2 kommentarer:

  1. Länge sen jag var på sickcafé.... Kände mig lite föråldrad...

    SvaraRadera
  2. Härligt garn. Härligt med stickcafé... I mitt fall blir det bara av när sonen tjatar att jag ska hänga på... ler... Det ändras fort ;-)

    SvaraRadera