söndag 28 augusti 2011

Söndag

Stickcafét hos Mia var jättetrevligt. Goda samtal och inspirerande tankar och ideér. Och förstås supergott fika! Mia bakar något smaskigt till varje stickcafé. Hon bjöd på en chokladkaka med polkagriskross ovanpå och... smaskigt var det. Det gör liksom inget om man inte hunnit med middan för fikat släcker all hunger (för en stund). Mia sysslar också med färgterapi i form av en lampa (åter kommer med närmare förklaring), färganalysoch mycketn mer. Har själv provat lampan och upplevde att jag fick massor med energi av färgerna. Denna behandling är så mycket mer än vad jag beskrivit! Men färger ger energi -det är väl knappas någon ny eller konstig tanke.

Svårt är det dock att besöka en garnaffär utan att införskaffa något ulligt .Det finns liksom så mycken inspiraton fast jag vet att jag har många ofullbordade projekt hemma. Jag är mig själv lik och blev med garn till en vest. Eskimo och pudel. Från Drops.

Denna hittade jag i en norsk veckotidning, Familien. Måste här slå ett slag för just norska veckotidningar som har lyckats att ta in mönster från olika garnleverantörer och därigenom sprida stickningen till en bred grupp stickintresserade och sådana som behöver den lilla kicken för att skrida till verket.

1 kommentar:

  1. Norskarna är ett stickande folk. Tror de hållit liv i stickningen bättre än vad vi gjort där det i princip varit lugnt sen på mormorstid till nu... Brukade gå på stickcafé förra hösten men sen kom jag baraav mig och nu känns det motigt att gå dit igen....

    SvaraRadera