tisdag 27 september 2011

Harlequin

Har nu i samråd med familjen döpt min gröna skapelse till Harlequin.

Ja jag vet! Jag har pimpat omgivningen lite vilket gjort halsduken mindre grön än den är irl. Men ack så hösvackert tråget bakom halsduken är och foto  utan blixt är fint tycker jag! Och ingen eldsvåda bröt ut under fotograferingen. (och textens marginaler har fått fnatt. Den centreras utan att jag bett om det).                                      
Var orolig för att den skulle bli för kort eftersom mönstret "drar ihop" halsduken mer än jag tänkt. Även garnet är ju något tjockare och så här i efterhand kunde jag gå upp en storlek i stickor men att göra provlappar hör inte till min specialitet.  Den ursprungliga HoneyCowl är 20 cm kortare än min Harlequin men längden passar min hals fint. Med samma maskantal som Honey Cowl blev den lite kortare men det blev bra. Garnet är mjukt och fint och skönt att ha nära huden.


Förutom att jag ser ut som att jag har svalt ett spett så är halsduken fin må jag säga.

1 kommentar:

  1. Halsduken är jättefin och ser väldigt mjuk ut!!!! Vad är det för garn???

    SvaraRadera